Album je docela v pohodě, rozhodně je to po rozvráceném "Heritage" krok správným směrem. Je to OPETH se vším všudy, že to neslyší ov42 je pochopitelné, kdyby to slyšel, bylo by něco špatně.
Že zradili OPETH kořeny je samozřejmě taky blábol.
Ti je měli zakořeněny od začátku pevně hlavně v doom metalu, takže rozčilovat by se někteří měli už někde v období "My Arms, Your Hearse", kdy hudba OPETH začínala nabírat jiný (přesto logický) směr.
Ale chápu, v té době je ještě nikdo neznal,co?
Že Mikael je svobodný skladatel a dělá si co chce, je jednoznačně dobře bez ohledu na kvalitu jeho hudby. Mohl by taky neustále hrát model "Ghost Reveries" (např.) a sice by se našla část obecenstva (např. já), která by dudlala, a stále by tu základna, která by nenamítala nic (nazvěme ho např. metalovým fanouškem). Pro OPETH bezprostředně po "Watershed" bylo nutné přesedlat jinam a směr byl jasný předem - sedmdesátky vždy hráli v jejich hudbě velkou roli, tak proč toho nevyužít, když nabízejí tolik možností...? "Pale Communion" je dobrou ukázkou tohoto stylu, najdou se pasáže, u které neskáču nadšením, ale přesto mi je tento směr velmi sympatický, je u OPETH je uvěřitelný, nekalkulovaný a docela i hitový (samozřejmě nic pro fanoušky sloka, refrén, sloka, bridge, refrén (4x)). Takže jen tak dále a větší kapky!
Good Job. Well Done.