od Lesíček » 8. srpen 2013, 13:37
To je přesně to, co mi vadí, že všechny různé neziskovky se jenom na tom problému přiživují a jinak pomocnou ruku jim tady prakticky nikdo nedává, to se jentak obecně tvrdí. Například automatické zařazování těch na první pohled vyloučených dětí do zvláštních škol se děje furt. Tenhle problém se prostě absolutně neřeší, proto nemůžou být vidět žádný výsledky, ale spíše ještě prohlubování problémů. Naše základní školství není moc kvalitní a není vůbec postaveno tak, aby vyšlo vstříc i těmto dětem, které mají kvůli tomu, kde se narodili, od začátku problémy, ze kterých se nemaj šanci vyhrabat. To je problém, kterej žádná negativní daň nevyřeší. Namísto investicí do policie, by se mohli podpořit mateřské školky, které by byly pro tyto děti povinné a samozřejmě zdarma. A samozřejmě nepodporovat školky jenom pro ně, ale i pro ostatní děti. To je docela dost velkej problém, kterej Ti potvrdí téměř každá maminka. Jelikož na dospělé už výchova moc neplatí, musí se začít u těch dětí, na které stát může skrze školky a školy působit, ale ti učitelé musí mít vhodné podmínky. Dále je taky otázka jestli není lepší nesnižovat soc. dávky, ale jen nasměrovat tím správným směrem, což je podle mne lepší řešení, nicméně nejdříve se musí s těmi sociálně vyloučenými nějak pracovat. Kšeftování s ubytovnami taky musí skončit, ale pokud vím, tak na tom se už pracuje. Tohle stěhování se do různých lokalit je absolutně destruktivní pro tu komunitu, ale i pro to okolí. V Dánsku se to dělá tak, že přistěhovalec dostane místo, kde se může usadit a musí s tou obcí spolupracovat. Nebydlí v žádné komunitě svých, takže působí na něj především většinová společnost a tím se rychle přizpůsobí. I cikán se snadno přizpůsobí, ale ne když ho bude vychovávat nevychovanej rodič nebo ulice plná nevychovaných vrstevníků, to je snad pochopitelné. Výchova je základ všeho a cikán má při narození stejné předpoklady jako jakýkoliv Evropan, nejsou v evolučním vývoji pozadu. Náklady na školství a postupné rušení ghett by sice byly velké, ale v dlouhodobém horizontu by se vyplatily, protože by se snížila kriminalita, výdaje na soc. dávky a třeba i nezaměstnanost, ale to záleží na tom, jaké podmínky zde podnikatelé budou mít.
Smysluplnost nemusí být subjektivní, když se udělá několik na sobě nezávislých studií. U toho kanálu pochybuji i já, ale u těch VRTek je to jednoznačné, těch studií proběhlo mnoho a samozřejmě VRTky existují i v malých státech. Potenciál Praha - Brno - Ostrava je samozřejmě obrovskej, jsou to miliónové aglomerace, kde se pendluje denodenně za prací, ale i turismem a pro stát je vždycky lepší, když lidé raději přesednou do vlaků a šetří silnice, dálnice a životní prostředí. Benzín a nafta je navíc čím dál dražší a lidé alternativy hledají, za posledních pár let přibylo na železnici několik miliónů cestujících a jak vidíš, stačí opravit přes 30 let starý vagóny, natřít na žluto, dát pití zdarma a jenom to náláká spoustu lidí do toho vlaku. Co teprve luxusní rychlovlaky s cestováním mezi českými metropolemi do jedné, maximálně dvou hodin.
Já teda fakt nevím, ale silně pochybuji o tom, že soukromý investor postaví VRTku za několik desítek či stovek miliard. Nevím o tom, že by se v Německu, Francii nebo Švýcarsku stavěli dálnice a železnice ze soukromých peněz. Pokud je tomu naopak, tak mne vyveď z omylu. Ono je to sice hezké, ale baťovských podnikatelů už moc není, u nás postavily fabriky v průmyslové zóně kruháč, vysadily pár stromků a tím to končí. Na dostavbu R4 se fakt nechystají a pochybuji o tom, že by to někdy udělaly.
Atraktivita země není jenom jedna. Je ta co se týče prostředí, infrastruktury, atd.. a pak je ta byrokratická, míra korupce a další tyhle záležitosti. Nemíchal bych daně a výstavbu dálnic. To, že se sníží daně a přiškrtí byrokracie ještě neznamená, že nám to hned postaví dálnice a železnice. Naše infrastruktura je stále po dvaceti letech v hrozném stavu a bez zásahu státu by to dopadlo katastrofálně. Navíc i kdybychom tedy chtěli přilákat ty štědré investory (což beru jako samozřejmost, ať už zde bude jakákoliv vláda), tak to nebude ze dne na den, ani z roku na rok. Navíc by mě docela zajímalo, kdo staví fabriky za 50 miliard. Pokud vím tak investoři se především koukají na to, v jakém stavu je dopravní infrastruktura a podle toho se rozhodují, jestli zde budou investovat nebo ne. Je to přece logické. Amazon chce taky stavět u letiště nebo u dálnice. Rozhodně to nebude tak, že se investor rozhodne u nás postavit fabriku za 50 miliard, protože tu nemá kvalitní infrastrukturu, ale on jí za své peníze rád postaví. Samozřejmě, že tu fabriku postaví někde, kde mu tenhle problém odpadne. V tomhle mám prostě pocit, že ses zaseknul někde v předválečné době. Dneska už se počítá s tím, že ta infrastruktura bude kompletní a kvalitní, bohužel mi to musíme rychle dohnat, jinak budeme přicházet právě o ty investory. Ale o ty nebudeme přicházet jenom kvůli tomu, samozřejmě zde jde i o podmínky pro podnikání a o tu korupci, která nám moc dobré jméno nedělá. To už ale s tou dopravou moc nesouvisí a nemění to nic na tom, co jsem teď psal.
S tím podnikáním souhlasím, určitě musí být jednoduché pořídit bus, založit firmu a vozit lidi. V tom Ti dávám za pravdu, jenom nevím jestli tohle ten správnej příklad, protože se obávám, že bez dotací by asi takovej dopravce pendlující z horní do dolní nepřežil. Navíc si nemyslím, že by u nás bylo tolik odříznutých vesnic. Dopravní obsluha je tu dobrá. Ono se sice hodně nevýdělečných lokálek ruší, ale vždy musí existovat alternativa a ta většinou je v podobě busu. Ne každej má prostě možnost jezdit autem (i jako spolujezdec) a pro takovéhle lidi je nutné tu dopravu zajistit, tomu se pak říká solidarita, která se započítává do celkové životní úrovně. A ještě jedna poznámka, o tohle se nestará stát, ale obce a kraje. Myslím o tu dopravu. A samozřejmě stát je důležitá entita, to co prosazuješ Ty, mi přijde trochu jako extrém, takhle to v žádné zemi s vysokou životní úrovní nefunguje. Tady je spíš problém s tou korupcí, daněma, nezaměstnaností, podnikáním.. Pokud se tohle vyřeší, budeme mít spoustu peněz na dávky potřebným, na podporu škol, ale i na vlak do každé vesnice, když to řeknu s trochou nadsázky.